For the SD Contest NKGC I decided to build a small but cute SD GP03 Dendrobium !!!!!
The job is big, because the SD has big holes in the dendrobium. The GP03 will be modified and improved in some parts …
Once completed the GP03 Gundam (yet to improve though …) I’m passed to the Dendrobium, on which there is a big job to do …
Thanks to the mythical plasticard I will close the “body” of Dendrobium, including housing for foot …
Of course it goes further improved and detailed …
All of the excess should be cut off and filed …
We start the closure of the upper container, before fully open. Hence always faithful plasticard, I take measures and start to cut the strips the right size …
After filled and sanded, smoothed and filled million times, I got a good point. The dendro needs some further improvements, the Gundam is in place.
The hands of the GP03 Gundam, one who holds the fine and the other the M** Don***’s bag were reconstructed with plasticard.
The satellite-road sign and the drop typical of Japanese manga are entirely built from scratch
After a couple of days spent at home sick, I brought forward quickly with the model, the Gundam and Dendrobium are painted. After this stage I applied various decal, but I forgot to take pictures …
Just for the record, the colors are all Tamiya, Mr Surfacer 1000 primer, Badger airbrush.
As I left a black stain on the whole model, and then begin to lighten the parts with a very light gray, given highly diluted and low pressure. I then cleared the areas that interested me, creating a really convincing three-dimensional effect.
I finally paint a coat of Emulsio Facile (floor wax …) and I rehearsed the panel lines with a black oil diluted with gasoline Zippo (excess can be easily removed with a cotton swab soaked in the same gasoline).
Finally I applied some decal …
Per il SD Contest di NKGC ho deciso di costruire il piccolo ma carinissimo SD GP03 Dendrobium!!!!!
Il lavoro è grande, in quanto l’SD è completamente bucato nel dendrobium. Anche il GP03 andrà modificato e migliorato in alcune parti…
Una volta completato il Gundam (ancora da migliorare però…) son passato al Dendrobium, sul quale c’è un lavorone da fare…
Preparo grazie al mitico plasticard le parti che chiuderanno il “corpo” del Dendrobium, alloggiamento per i piedi compreso…
Naturalmente va ancora migliorato e dettagliato…
Tutta la parte in eccesso va tagliata via e limata…
Iniziamo quindi la “chiusura dei container superiori, prima completamente aperti. Quindi sempre col fido plasticard prendiamo le misure e iniziamo a tagliare delle strisce della misura giusta…
Dopo aver stuccato e lisciato, lisciato e succato milioni di volte, sono arrivato a buon punto. Il dendro ha bisogno di alcune ulteriori migliorie, il Gundam è a posto.
LE mani del Gundam, una che tiene in mano la multa e l’altra il sacchetto M**Don***s sono state ricostruite con plasticard.
Anche il satellite-segnale stradale e la goccia tipica dei manga giàpponesi sono interamente costruiti ex novo
Dopo un paio di giorni passati a casa in malattia, mi sono portato velocemente avanti con il modello, finendo di colorare sia il Gundam che il Dendrobium. Dopo questa fase ho applicato varie decal, ma mi sono scordato di fare delle foto…
Giusto per la cronaca, i colori sono tutti Tamiya, primer Mr Surfacer 1000, aerografo Badger.
Come colorazione sono partito da un nero su tutto il modello, per poi iniziare a schiarire le parti con del grigio MOLTO chiaro, dato molto diluito e a bassa pressione. Ho cosi schiarito le zone che mi interessavano, creando un effetto di tridimensionalità davvero convincente.
Ho infine passato una mano di Emulsio Facile (la cera per pavimenti…) e ho ripassato le linee di pannellatura con un nero ad olio diluito con benzina Zippo (gli eccessi si tolgono facilmente con un cotton fioc imbevuto della stessa benzina).
Infine ho applicato qualche decal…